11. syyskuuta 2011

Möllikisat

Kertun kanssa saatiin "päähänpistos" osallistua Iivarin ja Wilin kanssa agilityn möllikisoihin 6.5.2011, jotka pidettiin nASTa-cupin merkeissä Espooossa.

Mä osallistuin Wilin kanssa mölli-medi luokkaan ja Kerttu & Iivari osallistu mölli-maxi luokkaan.

Radan nähtyäni mua alko jännittään ihan hirveesti, koska radalle oli laitettu kaks putkea joka piti suorittaa yhteensä kolme kertaa. Mulla oli ollu putkeen lähettämisen kanssa ongelmia. Kerttua taas jännitti maxi-esteet, koska Iivari ei ollu kovin paljon treenaillu maxi korkeudella. Lämmitelyradalla sain Wilin meneen putkeen tosi hyvin, ja palkkasin siitä ahkerasti. Iivari loikki hienosti maxi esteitä. Hyvillä mielin mentiin kisaan.

Minit alotti, ja mua alko hermostuttaan. En ollu kisannu agilityä moneen moneen vuoteen. Sitten oli koirakko ennen meitä, ja saatiin Wilin kanssa siirtyä porttien sisäpuolelle. Ja mitäs Wili näkee maassa: tennispallon! Wili on suuri pallohullu, ja sehän syöksyy pallon kimppuun. Otin pallon pois siltä, ja nostin aidan päälle sen. No Wilihän tuijotti vaan sinne ylös ja odotti et pallo tippuu. Tulee meidän vuoro ja Wili kyttää kokoajan taaksepäin. Mä olin ihan varma et ku annan eka käskyn, niin se kääntyy kannoilleen ja lähtee hakemaan sen pallon. Ja sit meidän suoritus olis ollu kunnon pelle-show. Mutta onneks Wili tykkää agilitystä, ja sai sain siihen hyvän kontaktin.

Mä tein radalla jotain ihan ihme leikkauksia ja kikkailuja, ja Wili meni sekasin. Koira osais mutta ohjaaja ei tiedä missä pitäis olla millonki. Ei nyt ihan viimiseks tultu... 9./11 oli meidän sijoitus.

Kertun & Iivarin tyylinäyte
© Susanna Korpela

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti